Etykiety

środa, 29 maja 2013

Zupa szczawiowa z jajem

Hej :)
Dzisiaj w końcu jakieś nieśmiałe promyki słońca mnie obudziły. Co by tu zrobić na obiad ? Może zupa?
Ale jaka? Szczawiowa oczywiście! :) Witamin nigdy dość. Do roboty:

Skladniki:
1. mały słoiczek szczawiu z domowych zapasów
2. kawałek kości schabowej
3. 2 marchewki
4. 1 pietruszka
5. kawałek selera
6. kawałek pora
7. cebula
8. 5 jajek
9. pietruszka
10. ziele angielskie
11. 3 listki laurowe
12. warzywko do smaku
13. śmietana 18%
14. ziemniaki 4

Przygotowanie:
Do garnka nalewamy wodę i wstawiamy na gaz. Obieramy warzywa, kroimy je i wrzucamy do gotującej się wody ( oprócz ziemniaków). Dodajemy kość schabową, listki laurowe, pietruszkę i pieprz. Gotujemy około godziny czasu. Następnie wrzucamy pokrojone w kostkę ziemniaki i szczaw. Gotujemy około 25 min. Na koniec zabielamy śmietaną. Przyprawiamy do smaku. Gotujemy jajka na twardo. Dzielimy na połówki i dodajemy do zupy. 
Smacznego!




Lubicie zupy?
:)



11 komentarzy:

  1. Szczawiowa to jedna z moich ulubionych zup :)

    OdpowiedzUsuń
  2. szczawiowa -jestem jak najbardziej na tak:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smacznego ! :) to chyba najlepsza zupa jaką dotychczas jadłam

    OdpowiedzUsuń
  4. kochamy szczawiowa :) ale tylko taka gdzie mam szczaw od tesciowej ;) ten sklepowy jest okropny

    OdpowiedzUsuń
  5. też wczoraj gotowałam szczawiową, ale ze świeżego szczawiu:) zupki uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje serdecznie za każdy komentarz :)