Etykiety

niedziela, 12 maja 2013

Karpatka na kolorowo

Hej :) 
Bardzo się cieszę, że miodek Wam się spodobał. Dzisiaj prosty przepis na domową karpatkę z galaretką. Robi się szybko, a jeszcze szybciej talerz robi się pusty ;D

Składniki:
na ciasto:
1. szklanka wody
2. pół kostki margaryny
3. szklanka mąki
4. 5 jajek
5. łyżeczka proszku do pieczenia

na krem:
1. pół litra mleka
2. budyń śmietankowy
3. kostka masła
4. żółtko
5. szklanka cukru pudru
6. olejek arakowy
7. galaretka


Przygotowanie:
Ciasto: szklankę wody zagotuj z margaryną i mąką. Wystudź, utrzyj dodając jajka i proszek. Podziel ciasto na 2 porcje. Piecz na osobnych blachach 30 min z tem. 180 stopni.
Krem : budyń ugotuj, wystudź. Masło utrzyj z cukrem pudrem i żółtkiem. Wymieszaj z budyniem. Galaretkę ugotuj. Gdy stężeje, wylej na ciasto. Nałóż krem i przykryj drugim plackiem. 
Gotowe! :)

p.s. krem łatwiej rozprowadzisz, jeżeli za każdym razem zamoczysz łyżkę czy nóż w zimnej wodzie. 

Smacznego,
P.
:)





13 komentarzy:

  1. Uwielbiam karpatkę ! u mnie nie talerz ale cała blacha robi się szybko pusta :D achh, aż szkoda że nie można zjeść zdjęcia :)

    Masz może sposób na rozkładanie ciasta na blaszce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak!:)

      jak masz już ciasto i nie chcesz żeby był płaski jak blacha placek, to zrób na nim spore góry - tzw w jednym miejscu daj dużo ciasta a w drugim mniej:) no i zimna woda ;D zanurz w niej łyżkę szybciej odchodzi ciasto z niej i nie męczysz się tak bardzo:)

      Usuń
  2. uwielbiam karpatkę :) z galaretką jeszcze nie jadłam ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. nie wpadłam na pomysł włączenia galaretki do karpatki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie dziś sernik na zimno z brzoskwiniami i galaretka, ale taka karpatkę też bym wsunęła :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ale bym chętnie skosztowała takiego ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam krem karpatkowy
    sama ciasta nie upieke...
    bo zakalce zawsze mi wychodza
    ale kupny biszkopt+krem z torebki I ciasto gotowe ;))
    x x x

    OdpowiedzUsuń
  7. omnomnomnomnom <3333

    zapraszam na zapiekankę!
    www.cookplease.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, ale się obśliniłam! Wygląda obłędnie!
    Buziaczki, mogę jeden kawałek ?;p;p

    OdpowiedzUsuń
  9. fajny pomysł - prezentuje się super :)

    OdpowiedzUsuń
  10. dzięki kochanie :*

    www.cookplease.blogspot.com zapraszam na omleta!

    OdpowiedzUsuń
  11. z galaretką nie próbowałam ale robiłam z dodatkiem świeżych truskawek i malin,pycha

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje serdecznie za każdy komentarz :)