Etykiety

sobota, 30 marca 2013

Baba Wielkanocna

Pierwszy raz w życiu na Wielkanoc, będzie na stole u nas Baba Wielkanocna. Przepis usłyszany z radia. Bardzo prosty :) może ktoś się skusi, żeby jutro mieć taką u siebie? :)
Ja dalej umieram :( nie mogę nic jeść, pić itp. Mam ciągle gorączkę... Zrobiła bym wszystko, żeby dojść do siebie jak najszybciej :(

Składniki:

1. 0,5 kg mąki
2. 4 żółtka
3. 1 jajko
4. 0,5 szklanki cukru
5. 1 szklanka mleka
6. 5 dag drożdży
7. 15 dag masła
8. cukier waniliowy
9. bakalie

Przygotowanie:
 Zrobić rozczyn z mąki i drożdży. Żółtka i jaja ubić z cukrem. Masło roztopić. Gdy rozczyn podrośnie wlać ubite jaja. Wyrabiać ciasto i stopniowo dodawać tłuszcz. Dosypać bakali. Wszystko dobrze zmieszać, wyrobić i postawić do urośnięcia. Piec w piekarniku przez około 50 min w temp 170 stopni.

Smacznego!:)



Kochani, chciałam Wam życzyć spokojnych, zdrowych, rodzinnych i smacznych Świąt Wielkiej Nocy !

28 komentarzy:

  1. pyszności ! pozdrawiam serdecznie i życzę wesołych świat!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdrowych i Wesołych Świąt !!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam babki !
    Wesołych ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham wielkanoc za babki!
    niestety do pieczenia jestem antytalentem
    i mam dwie...kupne ;)
    x
    x
    x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heh to tak jak i ja, ale trzeba sie przemóc ;D

      Usuń
  5. smakowita baba :)
    Pozdrawiam Świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twój blog jest smakowity mniam dobrze że na niego trafiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie to musi być pycha ;x
    Wesołych!
    www.cookplease.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. piękna babka. wzajemnie, wesołych świąt ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm ale smakowita ta baba wielkanocna.
    Wesołych świąt.;)

    OdpowiedzUsuń
  10. baba wygląda przepysznie! :)
    Wesołych Świąt Wielkanocnych ;*

    OdpowiedzUsuń

  11. Jej, u Ciebie z czekoladką :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Dużo zdrowia ..i smacznego !

    OdpowiedzUsuń
  13. zatagowalam Cie do wziecia udzialu w Versatile Blogger Award
    jesli tylko masz ochote odpowiedziec bedzie mi milo :))
    dla mnie byla to fajna zabawa
    x
    x
    x

    OdpowiedzUsuń
  14. a u mnie babki często goszczą na stole :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja w tym roku piekłam babkę piaskową, to ona kojarzy mi się z Wielkanocą :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje serdecznie za każdy komentarz :)